info@medsupport.nl  |  0314-76 50 99

Logo van fysiotherapie MedSupport

Veelgestelde vragen

1. Over onze praktijk

Wij zijn met Fysiotherapie MedSupport gevestigd in Doetinchem, Zelhem en Beek.

  • In Doetinchem vind je ons in het "oude" ketelhuis aan de IJsselstraat 16 (vlakbij de Lidl aan de Keppelseweg).
  • In Zelhem vind je ons in een modern pand aan de Halseweg 27D (naast de voetbalvelden van ZZC ’20).
  • In Beek vind je ons vlakbij de rotonde aan de Arnhemseweg 5 (aan dezelfde weg waar het tankstation zich bevindt).

Openingstijden locatie Doetinchem

Maandag08:30 - 21:00 uur
Dinsdag08:30 - 21:00 uur
Woensdag08:30 - 21:00 uur
Donderdag08:30 - 21:00 uur
Vrijdag08:30 - 18:00 uur
Zaterdag09:00 - 14:00 uur

Openingstijden locatie Zelhem

Maandag08:30 - 21:00 uur
Dinsdag08:30 - 21:00 uur
Woensdag08:30 - 21:00 uur
Donderdag08:30 - 21:00 uur
Vrijdag08:30 - 18:00 uur
Zaterdag09:00 - 13:00 uur

Openingstijden locatie Beek

Maandag08:30 - 17:00 uur
Dinsdag08:30 - 17:00 uur
Woensdag08:30 - 17:00 uur
Donderdag08:30 - 17:00 uur
Vrijdag08:30 - 17:00 uur
Zaterdaggesloten

Wij hebben met alle zorgverzekeraars een contract. Vraag jouw verzekeraar naar de hoeveelheid behandelingen die jij vergoed krijgt.

Locatie Doetinchem

Je kunt ook langskomen bij onze locatie in Doetinchem (IJsselstraat 16).

Locatie Zelhem

Je kunt ook langskomen bij onze locatie in Zelhem (Halseweg 27D).

Locatie Beek

Je kunt ook langskomen bij onze locatie in Beek (Arnhemseweg 5).

Een intake duurt gemiddeld 50 tot 60 minuten.

Een behandeling duurt gemiddeld 30 minuten.

  • ID-kaart, paspoort of rijbewijs voor identificatie;
  • Handdoek.
En waar mogelijk:
  • Doorverwijzing van de (huis)arts;
  • Informatie uit eerder onderzoek (röntgenfoto, MRI, echo).

Al onze collega’s en administratief medewerkers hebben een geheimhoudingsplicht. Daarnaast werken wij met een elektronisch patiëntendossier. Dit systeem is alleen voor onze collega’s inzichtelijk.

Onze behandelruimtes zijn kunnen afgesloten worden en zijn niet vrij toegankelijk.

2. Over onze therapeuten

Al onze therapeuten hebben een Bachelor fysiotherapie afgerond. Dit is een hbo opleiding waarmee je algemeen fysiotherapeut bent.

Voor alle specialisaties (manueel therapie, sportfysiotherapie, bekkentherapie, psychosomatische therapie en geriatriefysiotherapie) hebben al onze collega’s een 3 jarige masteropleiding gevolgd.

Als je voorkeur hebt voor een collega dan kan je dit zeker aangeven. Het kan zijn dat er een andere collega gespecialiseerd is in jouw klacht. Wij zullen dit dan met jou bespreken en overleggen wat het beste is voor jou.

3. Over onze behandelingen

Heb je lichamelijke klachten, wil je bepaalde klachten voorkomen of werken naar een bepaald fysiek doel? Dan kom je in aanmerking voor fysiotherapie bij MedSupport.

Als je voorkeur hebt voor een collega dan kan je dit zeker aangeven. Het kan zijn dat er een andere collega gespecialiseerd is in jouw klacht. Wij zullen dit dan met jou bespreken en overleggen wat het beste is voor jou.

  • ID-kaart, paspoort of rijbewijs voor identificatie;
  • Handdoek.
En waar mogelijk:
  • Doorverwijzing van de (huis)arts;
  • Informatie uit eerder onderzoek (röntgenfoto, MRI, echo).
Lees meer over onze intake.
  • Handdoek;
  • Gemakkelijk zittende kleding.

Het is voor ons belangrijk dat jij antwoord krijgt op vragen over jouw klachten. Het is daarom handig om van te voren over vragen na te denken of ze al op te schrijven.

Wij willen graag weten wat jouw klachten erger en beter maakt. Zou kunnen wij een duidelijk beeld krijgen van de oorzaak van jouw klachten.

Als je geen mogelijkheid hebt om naar onze praktijk te komen, komen wij graag bij jou thuis de behandeling geven. Lees meer informatie over fysiotherapie aan huis.

4. Over afspraken

Locatie Doetinchem

Je kunt ook langskomen bij onze locatie in Doetinchem (IJsselstraat 16).

Locatie Zelhem

Je kunt ook langskomen bij onze locatie in Zelhem (Halseweg 27D).

Locatie Beek

Je kunt ook langskomen bij onze locatie in Beek (Arnhemseweg 5).

Het kosteloos annuleren van een afspraak kan tot 24 uur voor de afspraak. Een afspraak annuleren kan op dezelfde manier als het maken van een afspraak (zie bovenstaande vraag & antwoord). Telefonisch zijn wij door de weeks het snelste bereikbaar.

Het verplaatsen van een afspraak kan tot 24 uur voor de afspraak. Een afspraak verplaatsen kan op dezelfde manier als het maken van een afspraak. Telefonisch zijn wij door de weeks het snelste bereikbaar.

Locatie Doetinchem


Je kunt ook langskomen bij onze locatie in Doetinchem (IJsselstraat 16).

Locatie Zelhem


Je kunt ook langskomen bij onze locatie in Zelhem (Halseweg 27D).

5. Over vergoedingen en verzekeringen

Of jouw behandeling vergoed wordt is afhankelijk of je een aanvullende verzekering hebt. Je kan altijd jouw verzekering bellen om te vragen of je verzekerd bent en hoeveel behandelingen je vergoed krijgt. Wij kunnen ook op zoeken welke aanvullende verzekering jij hebt, maar niet hoeveel fysiotherapie behandelingen je nog vergoed krijgt.

De kosten voor een behandeling zijn afhankelijk wat voor behandeling het is. Zie de pagina met vergoedingen voor specifieke informatie over de kosten van de behandeling.

Er zit geen beperkingen aan de hoeveelheid behandelingen die je kan krijgen. Aan de hand van jouw klachten, jouw hulpvraag en de aanpak die wij samen kiezen met jou, kunnen we een inschatting maken voor de mogelijke hersteltijd en ook hoeveel behandelingen er nodig zijn. Hoeveel behandelingen je vergoed krijgt is afhankelijk van jouw aanvullende verzekering.

Bij een chronische indicatie krijg je vanaf behandeling 21 fysiotherapie vergoed vanuit de basisverzekering. Jouw fysiotherapeut weet of jouw behandelingen vallen onder een chronische indicatie.

Je hoeft alleen eigen risico te betalen als je een chronische indicatie hebt en wanneer je je eigen risico nog niet gebruikt hebt.

Wij maken aan het begin van iedere maand de rekeningen. Als jouw behandelingen niet vergoed wordt vanuit jouw aanvullende verzekering of basisverzekering krijg je een rekening via Infomedics.

Jouw vraag niet beantwoord?

Staat jouw vraag er niet tussen of is jouw vraag niet beantwoord? Neem gerust contact met ons op, dan proberen we jou alsnog te voorzien van een antwoord.